Jak zespół sprzedaży realizuje wyznaczone cele?

Cele sprzedażowe to nie tylko abstrakcyjne liczby – nowoczesne przedsiębiorstwo otacza realizację celu troską każdego dnia. Efektywne zarządzanie zespołem sprzedaży musi być oparte na wiedzy – gdzie dziś jesteśmy, w jakim miejscu realizacji celu. Sprawdź w analityce jak możesz mierzyć dystans, który dzieli Twój zespół od założonych celów – sprawdź to poprzez sprzedaż konkretnych SKU lub wartości zrealizowanych zamówień. Analiza historycznych danych pozwoli Ci ocenić co wydarzy się w przyszłości. W dobrym zarządzaniu sprzedażą nie ma miejsca na tajemnice.

Kto w zespole sprzedaży potrzebuje wsparcia?

Dlaczego wyniki w Twoim zespole tak bardzo różnią się od siebie. Czy niska sprzedaż jest wynikiem bardziej wymagających klientów czy też niewłaściwie wykonywanej pracy. Przyjrzyj się szczegółowo czasowi pracy, sprawdź najlepsze i najgorsze dni w miesiącu, zobacz jakie metody przynosiły największą sprzedaż Twojemu najbardziej efektywnemu pracownikowi. Zebrane w jednym miejscu różne elementy pozwalają rzetelnie i bez emocji znaleźć przyczyny wysokiej i niskiej realizacji planu, a szczegółowa analiza może wskazać najlepsze praktyki i obszary do poprawki.

Gdzie leży przyczyna niskiej realizacji zamówień?

Ilość zamówień na Twoje produkty jest imponująca. Każdy w dziale sprzedaży spisuje się doskonale, przedstawiciele odwiedzający klientów kończą wizyty zamówieniem, działy telemarketingu również. Nawet klienci, którzy zamawiają w Twoim serwisie online nie zawodzą. A jednak dokumenty sprzedaży nie pokrywają się wartościowo z zamówieniami. Chcesz znaleźć przyczynę tych rozbieżności. Przyjrzyj się szczegółowo raportowi z realizacji zamówień? Czy to problem z logistyką produkcji? Świetnie sprzedająca produkt promocja nie była realizowana z powodu braku towarów? A może klienci tracąc entuzjazm odmawiali odebrania dostarczanych produktów? Poznanie prawdziwej przyczyny niskiej realizacji zamówień masz szanse podjąć działania nakierowane na źródło problemu.

Które grupy potencjalnych klientów mogą zwiększyć sprzedaż?

Czasem ciężko jest znaleźć nowe sposoby na zwiększenie sprzedaży. Mimo podjętych działań, realizacja planów nie spełnia oczekiwań. Warto przyjrzeć się szczegółowo kategoriom klientów i poszukać nowych odbiorców z wysokim potencjałem. Dzięki wglądowi w raport dotyczący dystrybucji numerycznej wyśledzisz i wyznaczysz nowe grupy klientów, którzy dotąd nie znajdowali się w targecie twoich sił sprzedaży.

Serwis internetowy sagra.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Korzystając
z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies. Akceptuję to

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue using sagra.pl, you agree to terms
cookies file use . I accept