Filtry dynamiczne w Emigo. Czym są i jakie dają możliwości?

Spis treści

W ostatnim wpisie poruszaliśmy zagadnienia związane z właściwym planowaniem wizyt i czynności z klientami. Jeżeli jeszcze nie zapoznałeś się z tym artykułem, to serdecznie zapraszamy do lektury pod tym linkiem. Dzisiaj poruszymy tematykę związaną z filtrami dynamicznymi, które są kolejną funkcjonalnością pomocną w planowaniu dnia pracy. Możliwości, które daje ich zastosowanie są jednak znacznie szersze i w tym wpisie się im przyjrzymy. Miłej lektury!

Czym są filtry dynamiczne?

Emigo daje możliwość wykorzystania filtrów przez przedstawiciela w celu utworzenia listy klientów o konkretnym charakterze na podstawie wybranej cechy. Co istotne, filtrowanie odbywa się na podstawie każdej, zdefiniowanej i zebranej w systemie informacji, co daje pełną dowolność w kontekście konfiguracji tych najbardziej istotnych filtrów i tworzenia unikatowych list klientów.

Najważniejsze jednak, że filtry w Emigo mają dynamiczną budowę, co oznacza, że filtrowane dane są w czasie rzeczywistym i uwzględniają zachodzące u klientów zmiany. Dzięki temu, przedstawiciel zawsze może skorzystać z listy klientów nieodwiedzanych, która jest aktualizowana na bieżąco na podstawie informacji o dacie ostatniej wizyty.

Warto pamiętać również o tym, że można używać wielu filtrów jednocześnie. W ślad za powyższym przykładem, można wyfiltrować klientów nieodwiedzanych w ciągu ostatniego miesiąca i jednocześnie zawęzić ich listę tylko do tych punktów sprzedaży, które znajdują się w obrębie 5 kilometrów od mojej obecnej lokalizacji.

Najczęściej używane filtry dynamiczne

Niektóre z informacji o kliencie są dla nas cenniejsze od innych, a to oznacza, że wartość takiej cechy na podstawie której utworzymy filtr będzie większa. Mając z tyłu głowy, że możemy skonfigurować je dowolnie i nawet na potrzeby jednorazowego użytku, to chcemy przedstawić te najczęściej wykorzystywane filtry. Jest tak nie bez powodu, gdyż są one najbardziej uniwersalne bez względu na branżę i typ działalności firmy wykorzystującej Emigo. Tym bardziej warto się z nimi zaznajomić!

Stwórz listę klientów potencjałowych

W Emigo możemy kategoryzować klientów. Za pomocą ankiety i uprzednio zdefiniowanych pytań, przedstawiciel ma możliwość zbadania potencjału klienta, określając jego cechy charakterystyczne, które składają się na końcową ocenę potencjału punktu sprzedaży.

Przedstawiciele wykonują badanie potencjału na przykład w przypadku otwarcia nowego, jeszcze nieodwiedzonego punktu sprzedaży. Określa się wówczas w ankiecie najważniejsze jego parametry do zbadania, takie jak wielkość powierzchni, typ sklepu, ilość kas czy godziny największego ruchu.

Każda z tych cech może stanowić osobny obiekt do filtrowania. Dzięki temu możemy uzyskać listę sklepów danego typu, bez względu na inne jej cechy, takie jak lokalizacja czy wielkość powierzchni.

Największą korzyść przynosi jednak kulminacja tych cech w postacie wykonanego badania potencjału klienta i przypisanie mu danej kategorii. Wówczas wiemy, który punkt sprzedaży jest najbardziej potencjałowy (przyjmijmy, że nazywamy go sklepem klasy „A”) i możemy w szybki sposób wygenerować listę tych placówek z największym potencjałem na podstawie zebranych przez przedstawiciela danych.

 

Którzy klienci są przez Ciebie nieodwiedzeni? Klienci według aktywności

 

Skutecznie planowania dnia lub tygodnia pracy wymaga odpowiedniego rozeznania w potrzebach swoich klientów. Pomoc w tym zakresie jest jedną z naczelnych wartości jaką dostarczamy za pomocą Emigo. W natłoku rzetelnie wykonywanych wizyt, skrupulatnej pracy z klientem i  wszechobecnych informacji, czasami może brakować czasu by pewne kwestie uporządkować i pamiętać o wszystkich sprzedażowych kontekstach. Między innymi w tym celu stworzyliśmy filtry o dynamicznej budowie, by stanowiły wymierną pomoc w organizowaniu pracy przedstawiciela.

Jednym z najciekawszych zastosowań filtrów dynamicznych jest możliwość stworzenia listy klientów według podjętej z nimi aktywności. Którzy klienci nie zostali przeze mnie odwiedzeni w przeciągu ostatnich dwóch tygodni? A których nie odwiedzałem w ostatnim miesiącu lub kwartale? To bardzo przydatne informacje, które odciążają przedstawiciela z czasu poświęconego na wyszukiwanie informacji o ostatniej wizycie handlowej u danego klienta. Z użyciem tego filtru informacje na ten temat zagregowane są w jednym miejscu!

Ponownie pojawia się sposobność do użycia dodatkowego filtrowania i zawężania listy do tych punktów sprzedaży, które są dla nas najbardziej interesujące. Których klientów nie odwiedzałem w przeciągu ostatniego miesiąca, a jednocześnie skategoryzowałem w przeszłości jako jednego z najbardziej potencjałowych? Przy pomocy obu tych filtrów takie informacje są dostępne niemalże od ręki!

Nie masz pomysłu na wizytę? Zobacz klientów w pobliżu!

W trakcie dnia pracy przedstawiciela zdarzają się sytuacje podczas których musi improwizować. Zdarzają się sytuacje, gdy mamy dodatkową przestrzeń czasową, chociażby z powodu odwołanej wizyty handlowej przez klienta. W takiej sytuacji dobrą praktyką jest jak najlepiej zarządzić swoim czasem i spożytkować go na wykonanie dodatkowej, niezaplanowanej wcześniej wizyty.

W tym przypadku przyda się filtr pokazujący widok tych sklepów, które znajdują się w naszym pobliżu. Być może wśród nich mamy do czynienia z ukrytą perełką w postaci nigdy nieodwiedzanego, a jednocześnie potencjałowego klienta?

Którzy klienci mają uruchomione procesy?

Jednym z najbardziej jaskrawych przykładów tego, jak działają filtry dynamiczne jest możliwość wysortowania tych klientów, którzy mają uruchomione procesy w Emigo, na przykład w postaci Akcji Lokalnej.

Co więcej, filtrowanie nie musi w tym przypadku się ograniczać tylko do zero-jedynkowej informacji o tym, czy u tych klientów jest zainicjowana taka aktywność. Możemy również filtrować ich po aktualnym statusie. Dla przykładu osobny filtr założymy dla klientów, gdzie zarejestrowano akcję lokalną, będącą niejako listą zbiorczą wszystkich sklepów objętych dodatkowymi działaniami, a osobny pokaże nam tych, gdzie zarejestrowana jest faktura lub jest podjęta decyzja o rozliczeniu.

Jak widać na powyższych przykładach, możliwości filtrowania klientów ogranicza tylko nasza wyobraźnia i potrzeba biznesowa. Pamiętając o fakcie, że filtrowane informacje zmieniają w czasie  i oddają stan rzeczywisty na podstawie raportowanych przez przedstawiciela działań, z pełnym przekonaniem można stwierdzić, że jest to funkcjonalność, która może być nieoceniona w trakcie planowania pracy.

Filtry dynamiczne dla branży medycznej. Możliwości zastosowania

Przedstawione przykłady filtrów dynamicznych z powodzeniem znajdą się zastosowanie u każdego z naszych klientów, bez względu na swoją branżę czy typ punktu sprzedaży. Z racji na elastyczność naszych rozwiązań i szerokie możliwości zastosowania Emigo, obsługujemy również branżę medyczną i tym samym bazę lekarzy. Wśród naszych klientów pojawiła się potrzeba, aby filtrowaniu poddawać nie tylko punkty sprzedaży, ale również pracowników służby zdrowia.

Tym sposobem mamy gotowe filtry, które pozwalają na kategoryzację personelu medycznego. W tym przypadku, możliwości kreacji filtrów są podobne i odnoszą się do bezpośredniej potrzeby biznesowej. Analogicznie do klientów nieodwiedzanych, w przypadku branży medycznej możemy wyfiltrować nieodwiedzanych lekarzy lub placówki medyczne. W podobny sposób odbywa się również sama kategoryzacja lekarzy, tylko, że kluczowymi cechami, które są brane pod uwagę jest ich specjalizacja, stopień naukowy lub inna dowolna informacja, która została wprowadzona do Emigo, na przykład dzięki pracy podczas wizyty przedstawiciela medycznego.

Podsumowanie

Celem nadrzędnym używania filtrów dynamicznych jest odkrywanie potencjału wśród dostępnych w bazie klientów, oraz – jak pokazał ostatni przykład  – wśród lekarzy, farmaceutów lub innych pracowników służby zdrowia.

Z racji, że wśród użytkowników Emigo są najlepsi praktycy rynku, daliśmy pełną dowolność w ich tworzeniu, tak żeby jak najlepiej dopasować ich do indywidualnych potrzeb biznesowych. Dostosowaliśmy całą aplikację w taki sposób, żeby ich wykorzystanie było jak najprostsze, również w przypadku podwójnego nakładania filtrów.

Z naszej strony zachęcamy do wykorzystywania filtrów dynamicznych w codziennej pracy, a także do popuszczenia wodzy fantazji i tworzenia unikatowych list klientów. W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu!