Merchandising Image Recognition

Image Recognition to zupełnie nowy poziom skuteczności zarządzania ekspozycją. Znacznie skraca czas wizyty, dostarcza wiarygodnych danych do dalszej analizy. Wygrywaj na półkach dzięki Sztucznej Inteligencji (AI).

Image Recognition - technologia
rozpoznawania obrazu

Potrafi automatycznie zidentyfikować produkty znajdujące się na półce. Wystarczy, że przedstawiciel podczas wizyty w punkcie sprzedaży wykona jej zdjęcie.

Zastosowana w technologii IR sieć neuronowa dzięki uczeniu maszynowemu potrafi rozpoznawać produkty z dokładnością nawet 98%.

 

Jak to działa?

System automatycznie zanalizuje szereg parametrów:

Standards

realizacja standardów merchandisingowych: weryfikacja ustalonych standardów lub planogramów.

OSA (On-Shelf Availability)

dostępność produktów na półce: automatyczna kontrola dostępności asortymentu w PoS,

Shelf share by brands

udział półkowy według marki: automatyczna ocena rozmiaru kategorii, obliczenie udziału marki w półce/kategorii.

TPR recognition

rozpoznawanie metek cenowych: weryfikacja liczby aptek/sklepów (lokalizacji) z metkami promocyjnymi na ekspozycji, rozpoznawanie ceny.

Realizacja standardów mierzona
jest za pomocą określonych KPI's:​

01

Obecność produktów
z listingu

02

Merchandising Image Recognition. Zgodność cen

Zgodność cen
z rekomendacją

03

IR Widoczność cen

Widoczność cen

04

Merchandising Szerokość ekspozycji

Szerokość
ekspozycji

05

image recognition — udział w półce

Udział w półce

Image recognition

06

IR udział w półce

Oczekiwany
i rzeczywisty
udział w pólce

07

Zgodność z ekspozycją

Zgodność budowy ekspozycji z ustalonymi standardami merchandisingo-wymi

08

Obecność kategorii produktowych

Obecność kategorii produktowych

09

image recognition - obecność

Obecność dodatkowych ekspozycji zgodnie ze standardami.

Dlaczego merchandising jest ważny?

80%

Decyzji zakupowych klienci podejmują w sklepie na podstawie tego, co widzą.

14%

O tyle wzrasta sprzedaż,
jeśli podobne produkty eksponowane są razem.

20%

O tyle wzrasta sprzedaż, jeśli odpowiednio wyeksponujemy komplementarne produkty.

12%

Taki wzrost lojalności budują konsekwentne standardy ekspozycji.

Jak Merchandising IR pomaga naszym klientom?

Przeczytaj case study i dowiedz się, jak Merchandising IR

pomógł Polpharmie wdrożyć standardy ekspozycji w aptekach.

Co zmienia wdrożenie Merchandising IR?

7 min.

O tyle przeciętnie skraca się czas wizyty

51%

O tyle poprawia się widoczność ekspozycji

20%

O tyle wzrasta wskaźnik realizacji standardów merchandisingowych

Merchandising Image Recognition

Źródło wiarygodnych danych.

Merchandising Image Recognition raport
IR dane do analizy

Gotowe do analizy dane

Pozyskane dzięki technologii rozpoznawania obrazu to pewne i wygodne źródło wiedzy niezbędnej do podejmowania skutecznych decyzji,

Wyniki badania Merchandising IR

Wyniki badania Merchandising IR

Możesz analizować w wygodnych raportach dostępnych na platformie analitycznej Biqsens.

Jak możesz wykorzystać
Merchandising Image Recognition?

Merchandising IR

Badanie ekspozycji z użyciem technologii rozpoznawania obrazu.

Pozwala realizować i utrzymywać założone standardy ekspozycji i dostępności produktów.

Dostarcza wiarygodnych, potwierdzonych zdjęciami danych dotyczących realizacji standardów ekspozycji i dostępności produktów.

Daje podstawę do egzekwowania realizacji standardów i cen ustalonych z punktem sprzedaży.

Skraca czas trwania wizyty.

Zagra w biznesie

Posłuchaj podcastów dotyczących merchandisingu

Merchandising w aptekach z Image Recognition.
W tym odcinku Adam Sienkiewicz i Grzegorz Dembicki rozmawiają z Romanem Szymczakiem, cenionym specjalistą od trade marketingu, wykładowcą, autorem branżowych książek, CEO firmy TM360. Eksperci omawiają najważniejsze aspekty merchandisingu w aptekach od strony teoretycznej, ale też praktycznej. Wszystko w kontekście najnowszych technologii, a szczególnie Image Recognition.
Image Recognition. Jak skutecznie egzekwować standardy merchandisingowe i warunki kontraktu w aptekach?
Skuteczny merchandising bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. To również jeden z warunków określonych w umowie producenta z apteką. Mimo swojej wagi, nie zawsze udaje się to zadanie w pełni zrealizować. Na szczęście z pomocą przychodzi technologia Image Recognition.
Merchandising
Samo zapewnienie dostępności produktów na sklepowej półce nie wystarczy, aby konsument je wybrał. Kluczem do wpłynięcia na decyzję o zakupie jest ich odpowiednie wyeksponowanie. Dlatego merchandising jest obszarem, którego żaden producent nie powinien zaniedbać.

Świadomie zarządzaj biznesem

Zautomatyzuj swoją sprzedaż i bądź krok przed konkurencją Dowiedz się, jak możesz usprawnić swój biznes z Emigo. Umów się na bezpłatną konsultację. Wspólnie sprawdzimy, jak nasze rozwiązania mogą odpowiedzieć na potrzeby Twojej firmy.

Dowiedz się, jak możesz usprawnić swój biznes z Emigo.

Umów się na bezpłatną konsultację. Wspólnie sprawdzimy, jak nasze rozwiązania mogą odpowiedzieć na potrzeby Twojej firmy.

Zautomatyzuj swoją sprzedaż
i bądź krok przed konkurencją

* Pola obowiązkowe

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych oraz marketingowych dotyczących usług związanych z działalnością Sagra Technology Sp. z o.o. z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych na podane przeze mnie dane kontaktowe (Polityka Prywatności):

Skonsultuj wdrożenie Merchandising Image Recognition w swojej firmie

Wypełnij formularz i dowiedz się, jakie korzyści przyniesie usługa Twojej firmie. Możesz zapytać o każdy szczegół — nasze doświadczenie jest do Twojej dyspozycji.

Ekspert Sales Force Automation

Wypełnij formularz

Niezwłocznie się do Ciebie odezwiemy!

* Pola obowiązkowe

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych oraz marketingowych dotyczących usług związanych z działalnością Sagra Technology Sp. z o.o. z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych na podane przeze mnie dane kontaktowe (Polityka Prywatności):

FAQ - znajdź odpowiedź na pytanie

Merchandising Image Recognition to zaawansowane rozwiązanie wykorzystujące technologię rozpoznawania obrazu do monitorowania obecności produktów i weryfikacji standardów ekspozycji w punktach sprzedaży i aptekach. Dostarcza danych, które umożliwiająocenę i poprawę ekspozycji produktów. Automatycznie mierzy spełnienie określonych KPI i daje wiarygodną podstawę do rozliczeń z punktami sprzedaży.

Merchandising IR działa automatycznie. Wystarczy, że przedstawiciele handlowi wykonają zdjęcie półek sklepowych za pomocą tabletu czy telefonu, na którym zainstalowany jest system SFA z  usługą Merchandising Image Recognition. Sztuczna Inteligencja analizuje te obrazy, rozpoznając produkty, które są na nich widoczne. Wyniki są następnie zestawiane z określonymi KPI.

System rozwiązuje problem trudności w weryfikacji i utrzymaniu standardów ekspozycji w punktach sprzedaży. Dzięki łatwej kontroli spełnienia standardów, producenci mogą szybko reagować na nieprawidłowości i zapewnić ekspozycję zgodną ze standardami. W sytuacjach, w których wdrożenie standardów merchandisingu leży po stronie obsługi punktu sprzedaży, dane pochodzące z badania Merchandising IR stanowią rzetelną, potwierdzoną zdjęciami, podstawę do rozliczeń pomiędzy producentem, a sklepem czy apteką.

Skuteczność rozpoznawania produktów w usłudze Merchandising Image Recognition wynosi aż 98%. Dzięki temu uzyskane dane dokładnie odzwierciedlają rzeczywisty stan w punktach sprzedaży detalicznej.

System pozwala na szybkie monitorowanie standardów ekspozycji, co umożliwia przedstawicielom wykonać więcej wizyt w punktach sprzedaży i podnieść efektywność. System nie tylko automatyzuje i upraszcza proces badania ekspozycji, ale także pomaga wdrożyć szerzej zakrojoną strategię merchandisingową. Dzięki temu rozwiązanie Image Recognition przyczynia się do zwiększenia wydajności w zakresie zarządzania siecią pracowników w terenie.

System dostarcza szczegółowych danych dotyczących dostępności produktów, jakości ekspozycji oraz zgodności ze standardami. Te informacje są przedstawiane w analityce Business Intelligence, co pozwala na szybkie wyciąganie wniosków i podejmowanie decyzji. Dane te są cenne zarówno dla producentów, jak i dla właścicieli punktów sprzedaży.