Polfarmex S.A. jeden z największych producentów leków z polskim rodowodem zdecydował się na system Emigo. Wdrożenie objęło trzy dywizje: medyczną, apteczną i Key Account. W ich ramach centralne i regionalne kierownictwo sprzedaży i marketingu oraz łącznie ok. 180 reprezentantów mobilnych.
Precyzyjne targetowanie lekarzy
Polfarmex S.A. wykorzystał system Emigo do precyzyjnego odzwierciedlenia założeń segmentacji lekarzy wg specjalności i wielu innych kryteriów. W rezultacie Przedstawiciele odwiedzają głównie tych lekarzy, których profil zawodowy i zainteresowania ściśle odpowiadają założeniom i celom kampanii prowadzonych w ramach cyklu. „Dzięki Emigo dla każdej kampanii realizowanej w ramach cyklu sprzedażowego możemy precyzyjnie dobierać grupę targetową, która nie tylko nominalnie, ale faktycznie rokuje najlepsze efekty współpracy. Trafiamy z przekazem do tych, do których powinniśmy trafić – i wyłącznie do nich. To oznacza, że reprezentanci optymalnie wykorzystują swój czas pracy”– mówi Mariusz Wilczyński Kierownik ds. Systemów Wspomagania Zarządzania.
Krótsze wizyty, więcej efektów
Emigo pomaga Polfarmex S.A. zaplanować wizyty, a także sprawnie je przeprowadzić. Reprezentanci medyczni Polfarmex S.A. mogą błyskawicznie przeprowadzać ankiety i rejestrować reakcje i odpowiedzi na kluczowe pytania. Zamiast tracić czas na pisanie, wskazują jedną z gotowych odpowiedzi. Zamiast szukać dodatkowych informacji, mogą ich udzielić natychmiast, korzystając z kontekstowej bazy wiedzy. W przypadku Przedstawicieli aptecznych Emigo skraca czas przyjmowania zamówień. Zatem ułatwia znalezienie promocji najlepiej pasującej do preferencji klienta, ułatwia nawigowanie po ofercie. Umożliwia także przyjmowanie zamówień od razu na kilka aptek. Krótsze wizyty to możliwość odwiedzenia większej liczby lekarzy i/lub klientów tego samego dnia, co zwiększa dotarcie i sprzedaż.
Natychmiastowa pętla zwrotna
Kierownictwo marketingu Polfarmex S.A. może teraz na bieżąco śledzić reakcje lekarzy na prezentowane komunikaty. Możliwość modyfikowania przekazu jeszcze w trakcie trwania kampanii to jedna z kluczowych korzyści wdrożenia w Dywizji Medycznej.„Emigo pozwala na wygodne wprowadzanie danych jeszcze w trakcie spotkania, a synchronizacja odbywa się zaraz po jego zakończeniu. Dzięki temu można z dnia na dzień podnosić skuteczność działań marketingowych”– podkreśla Michał Zaremba, Business Development Director w Sagra Technology.
Pewne i aktualne dane adresowe
W ramach wdrożenia systemu Emigo Polfarmex S.A. korzysta z usługi Ipocrates. Przedstawiciele mają pewność, że lekarze i ZOZ-y do których się udają, faktycznie istnieją, a ich dane teleadresowe i godziny pracy są aktualne. „Dzięki usługom Ipocrates dane teleadresowe są zawsze aktualne. Nie ma więc mowy, żeby do tego samego lekarza w tym samym cyklu zgłosiło się niezależnie dwóch reprezentantów”– mówi Marcin Koch, Dyrektor ds. wdrożeń, Sagra Technology.
Koniec raportowania po pracy
System Emigo zastąpił w Polfarmex S.A. system CRM wykorzystujący notebooki jako narzędzie pracy reprezentantów. „Nasz dotychczasowy system wykorzystywał aplikację internetową i , która w praktyce nie pozwalała reprezentantom na sprawną pracę podczas wizyt. Emigo tymczasem działa na smartfonach. Wygoda i miniaturyzacja wyeliminowały pracę biurową po pracy, co przełożyło się na możliwość optymalizacji czasu wizyt w ciągu jednego dnia”– mówi Mariusz Wilczyński Kierownik ds. Systemów Wspomagania Zarządzania.
Potwierdzenia zamówień online
W ramach wdrożenia systemu Integra Emigo Polfarmex S.A. podłączył systemy magazynowe swoich dystrybutorów. Dzięki temu zamówienia spływające z terenu są natychmiast dostarczane do hurtowni regionalnych i zwrotnie potwierdzane. „Integra potwierdza zamówienia bezpośrednio w systemach informatycznych dystrybutorów, dzięki czemu klienci wiedzą, że na pewno otrzymają towar na czas”– mówi Marcin Koch, Dyrektor ds. wdrożeń, Sagra Technology.
Zapasy i sprzedaż jak na dłoni
Kierownictwo sprzedaży Polfarmex S.A. zyskuje dzięki Emigo możliwość analizowania stanów magazynowych towaru u każdego z dystrybutorów i porównywania ich z bieżącym tempem sprzedaży. „Jeden rzut oka na standardowy raport i wiemy, na ile dni sprzedaży wystarczy towaru w hurtowni. Emigo daje nam do ręki proste, ale bardzo skuteczne narzędzie do zapobiegania brakom w sieci dystrybucji. Na bieżąco widzimy także ilości i wartość odsprzedaży dystrybutorów, co wspomaga ocenę skuteczności naszych reprezentantów”– Mariusz Wilczyński Kierownik ds. Systemów Wspomagania Zarządzania.