URGO Polfa Łódź jest wyłącznym przedstawicielem produktów farmaceutycznych, tworzonych przez światowej klasy laboratoria dermatologii i medycyny estetycznej. Firma zajmuje się produkcją i sprzedażą dermokosmetyków wysokiej jakości. Zabiegi, które proponuje, pozwalają osiągnąć zauważalne efekty poprawy kondycji skóry. Sprzedażą i dystrybucją produktów zajmują się dwie grupy przedstawicieli handlowych. Pierwsza – to przedstawiciele odwiedzający dermatologów i gabinety kosmetyczne oraz dermokonsultantki prezentujące produkt w aptekach lub salonach firmowych. Drugą grupę stanowią przedstawiciele specjalizujący się w obsłudze sektora medycyny kosmetycznej.
Wraz z rozwojem firmy i zwiększeniem wolumenu sprzedaży zarząd firmy zauważył potrzebę poprawy efektywności działu przedstawicieli handlowych.
Wybór padł na system Emigo wraz z dwoma rozwiązaniami Integra oraz Ipocrates. Emigo organizuje i automatyzuje codzienną pracę przedstawicieli, umożliwiając łatwiejsze zarządzanie procesem sprzedaży na każdym jego etapie. Pomaga też usystematyzować aktywności przedstawicieli w trakcie wizyty, takie jak np. badanie opinii o produkcie i grupy docelowej w danym cyklu, weryfikację profilu pacjentów, badanie potencjału klienta, czy zapraszanie na seminaria organizowane przez URGO Polfa Łódź.
Dzięki Integrze, czyli usłudze integrującej Emigo z systemami magazynowymi dystrybutorów, firma zautomatyzowała proces realizacji zamówień. Usprawniła też komunikację między dystrybutorami a własnym magazynem. Udało się usprawnić przepływ informacji zwrotnej o statusie realizacji zamówień i stanach magazynowych. Z kolei baza zawsze aktualnych danych teleadresowych aptek, placówek i personelu medycznego Ipocrates ułatwia przedstawicielom dotarcie do odpowiednich klientów, profilowanie ich i kategoryzację. Obniża również koszty utrzymania bazy danych i zapewnia jej stałą rozbudowę o nowe kontakty.
„Zdecydowaliśmy się na Emigo firmy Sagra Technology, ponieważ jest to rozwiązanie kompleksowe, które umożliwia wysyłanie zamówień do dystrybutorów, dostarcza informacji o realizacji zamówień i sprzedaży, automatyzując prace nad raportowaniem i ułatwiając monitorowanie pracy przedstawicieli handlowych.” – mówi Katarzyna Kaim, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w URGO Polfa Łódź.