#zagrawbiznesie E22

Image Recognition. Jak skutecznie egzekwować standardy merchandisingowe i warunki kontraktu w aptekach?

Skuteczny merchandising bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. To również jeden z warunków określonych w umowie producenta z apteką. Mimo swojej wagi, nie zawsze udaje się to zadanie w pełni zrealizować. Na szczęście z pomocą przychodzi technologia Image Recognition.

Adam Sienkiewicz

Head of Sales

Grzegorz Dembicki. Sales Force Automation

Grzegorz Dembicki

Business Development Director

Subskrybuj podcast

Zostaw nam swój e-mail. Będziesz na bieżąco otrzymywać powiadomienia o nowych odcinkach podcastu, a także wpisach na blogu. Tematy, o których wspominamy to efektywność oraz wydajność w sprzedaży, biznesie i analityce. Oczywiście wszystko to, w towarzystwie napędzającej technologii.

    Jeśli wolisz czytać niż słuchać... Miłej lektury

    Dlaczego badanie ekspozycji i merchandising są tak ważne??

    Ponieważ pozwalają monitorować warunki współpracy z partnerami – punktami sprzedaży i aptekami. Dostarczają obiektywnych danych, szczególnie z wykorzystaniem technologii image recognition.

    Jakie są najczęstsze problemy w rozliczaniu umów z apteką?

    Jednym z podstawowych problemów jest trudność związana z weryfikacją i utrzymaniem standardów ekspozycji w punktach sprzedaży. Nie zawsze przedstawiciel ma czas na to, żeby tę ekspozycję zbadać, a wiarygodność danych jest tutaj kluczowa. Dlatego pojawia się problem związany z odmiennym punktem widzenia w zakresie oceny realizacji ustalonych standardów ekspozycyjnych ze strony producenta i ze strony właściciela apteki czy sieci. Bardzo często właściciel sieci, apteki czy aptek nie ma szansy na odpowiednią reakcję i poprawę ekspozycji, bądź też w ogóle może nie wiedzieć, że dana ekspozycja nie jest utrzymywana zgodnie z umówionym standardem, ponieważ tę informację i rozliczenie standardów otrzymuje od producenta z miesięcznym opóźnieniem. I teraz wyobraźmy sobie, że istnieje system wyposażony w technologię image recognition, w którym wyniki oceny ekspozycji są aktualizowane na bieżąco, a właściciel sieci wie, jakich ekspozycji mu brakuje bądź nie i ma szansę na szybką reakcję przez rozmowę z personelem danej apteki, dzięki czemu producent ma zagwarantowane utrzymanie standardów zgodnie z jego standardem.

    Jak te problemy możemy rozwiązać?

    Rozwiązaniem jest zastosowanie systemów, które mają technologię Image Recognition. Czyli systemu, w którym technologia rozpoznawania obrazu weryfikuje dostępność produktów i ocenia zgodność ze standardem nawet złożonych ekspozycji. Gdzie w ciągu kilku sekund zostaje wykonane badanie ekspozycji. Uzyskane wyniki pozwalają wyciągnąć rzetelne, oparte o fakty wnioski biznesowe. Mogą być wartościowe nie tylko dla samego producenta, ale również dla właściciela apteki. A przedstawiciele mogą inaczej zaplanować czas, aby uzyskać dodatkową sprzedaż poprzez wizyty w kolejnych punktach. Uzyskane oceny są przedstawione w analityce Business Intelligence. Pozwalają ocenić, czy spełnienie warunków umowy w danej sieci, czy w poszczególnych aptekach jest zrealizowane. Dają możliwość szybkiej reakcji w przypadku odchyłek od ustalonych parametrów.