Merchandising Image Recognition
Image Recognition to zupełnie nowy poziom skuteczności zarządzania ekspozycją. Znacznie skraca czas wizyty, dostarcza wiarygodnych danych do dalszej analizy. Wygrywaj na półkach dzięki Sztucznej Inteligencji (AI).
Image Recognition - technologia
rozpoznawania obrazu
Potrafi automatycznie zidentyfikować produkty znajdujące się na półce. Wystarczy, że przedstawiciel podczas wizyty w punkcie sprzedaży wykona jej zdjęcie.
Zastosowana w technologii IR sieć neuronowa dzięki uczeniu maszynowemu potrafi rozpoznawać produkty z dokładnością nawet 98%.
Jak to działa?
System automatycznie zanalizuje szereg parametrów:
Standards
realizacja standardów merchandisingowych: weryfikacja ustalonych standardów lub planogramów.
OSA (On-Shelf Availability)
dostępność produktów na półce: automatyczna kontrola dostępności asortymentu w PoS,
Shelf share by brands
udział półkowy według marki: automatyczna ocena rozmiaru kategorii, obliczenie udziału marki w półce/kategorii.
TPR recognition
rozpoznawanie metek cenowych: weryfikacja liczby aptek/sklepów (lokalizacji) z metkami promocyjnymi na ekspozycji, rozpoznawanie ceny.
Realizacja standardów mierzona
jest za pomocą określonych KPI's:
01
Obecność produktów
z listingu
02
Zgodność cen
z rekomendacją
03
Widoczność cen
04
Szerokość
ekspozycji
05
Udział w półce
06
Oczekiwany
i rzeczywisty
udział w pólce
07
Zgodność budowy ekspozycji z ustalonymi standardami merchandisingo-wymi
08
Obecność kategorii produktowych
09
Obecność dodatkowych ekspozycji zgodnie ze standardami.
Dlaczego merchandising jest ważny?
80%
Decyzji zakupowych klienci podejmują w sklepie na podstawie tego, co widzą.
14%
O tyle wzrasta sprzedaż, jeśli podobne produkty eksponowane są razem.
20%
O tyle wzrasta sprzedaż, jeśli odpowiednio wyeksponujemy komplementarne produkty.
12%
Taki wzrost lojalności budują konsekwentne standardy ekspozycji.
Jak Merchandising IR pomaga naszym klientom?
Przeczytaj case study i dowiedz się, jak Merchandising IR
pomógł Polpharmie wdrożyć standardy ekspozycji w aptekach.
Co zmienia wdrożenie Merchandising IR?
7 min.
O tyle przeciętnie skraca się czas wizyty
51%
O tyle poprawia się widoczność ekspozycji
20%
O tyle wzrasta wskaźnik realizacji standardów merchandisingowych
Merchandising Image Recognition
Źródło wiarygodnych danych.
Gotowe do analizy dane
Pozyskane dzięki technologii rozpoznawania obrazu to pewne i wygodne źródło wiedzy niezbędnej do podejmowania skutecznych decyzji,
Wyniki badania Merchandising IR
Możesz analizować w wygodnych raportach dostępnych na platformie analitycznej Biqsens.
Jak możesz wykorzystać
Merchandising Image Recognition?
Merchandising IR
Pozwala realizować i utrzymywać założone standardy ekspozycji i dostępności produktów.
Dostarcza wiarygodnych, potwierdzonych zdjęciami danych dotyczących realizacji standardów ekspozycji i dostępności produktów.
Daje podstawę do egzekwowania realizacji standardów i cen ustalonych z punktem sprzedaży.
Skraca czas trwania wizyty.
Zagra w biznesie
Posłuchaj podcastów dotyczących merchandisingu
Świadomie zarządzaj biznesem
Zautomatyzuj swoją sprzedaż i bądź krok przed konkurencją Dowiedz się, jak możesz usprawnić swój biznes z Emigo. Umów się na bezpłatną konsultację. Wspólnie sprawdzimy, jak nasze rozwiązania mogą odpowiedzieć na potrzeby Twojej firmy.
Dowiedz się, jak możesz usprawnić swój biznes z Emigo.
Umów się na bezpłatną konsultację. Wspólnie sprawdzimy, jak nasze rozwiązania mogą odpowiedzieć na potrzeby Twojej firmy.
Zautomatyzuj swoją sprzedaż
i bądź krok przed konkurencją
Skonsultuj wdrożenie Merchandising Image Recognition w swojej firmie
Wypełnij formularz i dowiedz się, jakie korzyści przyniesie usługa Twojej firmie. Możesz zapytać o każdy szczegół — nasze doświadczenie jest do Twojej dyspozycji.
Wypełnij formularz
Niezwłocznie się do Ciebie odezwiemy!
FAQ - znajdź odpowiedź na pytanie
Czym jest Merchandising Image Recognition?
Merchandising Image Recognition to zaawansowane rozwiązanie wykorzystujące technologię rozpoznawania obrazu do monitorowania obecności produktów i weryfikacji standardów ekspozycji w punktach sprzedaży i aptekach. Dostarcza danych, które umożliwiająocenę i poprawę ekspozycji produktów. Automatycznie mierzy spełnienie określonych KPI i daje wiarygodną podstawę do rozliczeń z punktami sprzedaży.
Jak wygląda praca z Merchandising Image Recognition?
Merchandising IR działa automatycznie. Wystarczy, że przedstawiciele handlowi wykonają zdjęcie półek sklepowych za pomocą tabletu czy telefonu, na którym zainstalowany jest system SFA z usługą Merchandising Image Recognition. Sztuczna Inteligencja analizuje te obrazy, rozpoznając produkty, które są na nich widoczne. Wyniki są następnie zestawiane z określonymi KPI.
Jakie problemy rozwiązuje Merchandising Image Recognition?
System rozwiązuje problem trudności w weryfikacji i utrzymaniu standardów ekspozycji w punktach sprzedaży. Dzięki łatwej kontroli spełnienia standardów, producenci mogą szybko reagować na nieprawidłowości i zapewnić ekspozycję zgodną ze standardami. W sytuacjach, w których wdrożenie standardów merchandisingu leży po stronie obsługi punktu sprzedaży, dane pochodzące z badania Merchandising IR stanowią rzetelną, potwierdzoną zdjęciami, podstawę do rozliczeń pomiędzy producentem, a sklepem czy apteką.
Czy dane pozyskane za pomocą Image Recognition są bezbłędne?
Skuteczność rozpoznawania produktów w usłudze Merchandising Image Recognition wynosi aż 98%. Dzięki temu uzyskane dane dokładnie odzwierciedlają rzeczywisty stan w punktach sprzedaży detalicznej.
Jak Merchandising Image Recognition wpływa na pracę przedstawicieli handlowych?
System pozwala na szybkie monitorowanie standardów ekspozycji, co umożliwia przedstawicielom wykonać więcej wizyt w punktach sprzedaży i podnieść efektywność. System nie tylko automatyzuje i upraszcza proces badania ekspozycji, ale także pomaga wdrożyć szerzej zakrojoną strategię merchandisingową. Dzięki temu rozwiązanie Image Recognition przyczynia się do zwiększenia wydajności w zakresie zarządzania siecią pracowników w terenie.
Jakie dane są dostępne dzięki Merchandising Image Recognition?
System dostarcza szczegółowych danych dotyczących dostępności produktów, jakości ekspozycji oraz zgodności ze standardami. Te informacje są przedstawiane w analityce Business Intelligence, co pozwala na szybkie wyciąganie wniosków i podejmowanie decyzji. Dane te są cenne zarówno dla producentów, jak i dla właścicieli punktów sprzedaży.